Ahad, 8 Januari 2012

melayu: reformasi dan transformasi (i)

                                                               Assalamualaikum...

hurm, setelah berpenat lelah memikirkan apa yang perlu aku post kat blog ni akhirnya keluar jugak idea yg tak berape nk bernas ni..hahaha.. berdasarkan tajuk, aku yakin dan percaye dengan sepenuh jiwa rageku bahawa ramai akan terpfikr macam ni:

1)euw,,, politik gile!!! x la cm ni!!!
2)keje nk ngutok org melayu lah tu!!!!
3)erm,,, aku suke dengar bende kontrobasi nih,,hahaha

okay untuk clearkan pemikiran korang yg so politik obsesi uh trus terang sebagai mane matahari waktu pepagi blog saye yg serba ringkas ni bkan la sebagai landas berpolitik or sebagainye..hahaha kalau pendapat yg kedua pulak, hobi aku memang suke mengkritik so hadap je la.. kalau tak suke tak boleh nk buat ap la..haha.. pendapat ketiga, ak pon suke jugak!!!!!!

so, ap yang kontrobasi sangat dengan tajuk melayu: reformasi dan transformasi ni? tunggu sat yah.. hang tok sah duk kalut plus menggelupur pasal topik ni sangat bab takde pape pon..hahha
okay lah.. first and for all, aku yakin dan thrust yg rate2 pembace blog ni ad facebook kan? rate2 yg bace blog ni orang melayu kan? yela, blog bahase melayu mesti lah yg bace org melayu ye dak? sebenarnye, aku nk menunjukkan ketidakpuasan ati nenek aku kt certain part kt facebook..

1)mamat or minah kopi and pasta
-bende ni memang tak boleh lari sebab dalam beribu or beratus friends mesti ada at least sorang or due.. okay, bende bagus or sumthing u called dakwah kalau di kopikan dan dipastakan dapat pahal kan? tapi bkan ke lagy bagus kalau korang share mende uh.. korang dapat pahala yang tukang buat pon dapat pahala.. kn lebih proper berdasarkan hak copyright? kan? kan? kan? tu yang dakwah so wutever la.. tapi yg aku nk cite ni bkan status dakwah, status yg boleh dikatekan lawak la,,hahaha..kayh ni contohnye:

ni aku amek dari friend fb aku.. it is nice!!! thanks for copying!!! tapi kalau korang perasan ini lah yang aku namekan reformasi dan transformasi orang melayu.. *punye panjang aku membebel baru masok topik!!!!! *sorry... hahahaha
sape penah bace lawak ni versi original angkat tangan!!!!! yg original lebih ringkas tapi lebih kelakar.. okay, orang melayu memang kretip dalam bab mengedit ni, tapi serious dol aura lawaknye ilang!!!! meh cni aku tunjuk yg ori,, compare kan lah sendiri yer,,hahaha


berdasarkan pemerhatian korang which is better? simple one or the edited one? okay lah.. aku takde idea dh nk dibebelkan..
sekian terima kasih........

1 ulasan:

  1. hahaha..ohsem,memang bende tu byk kali keluar dowh kat fb...sampai muntah keluar skittles aku..

    BalasPadam